inilah dunia coret-coretanku

mobile9 - Download Free Mobile Ringtones,Software,Themes,Wallpapers

Posted by Badrul Hafiz On Monday, June 21, 2010 0 comments

Aku ingat lagi time aku dapat handset pertama aku (my sis yang bagi) Sony Ericsson J300i.. ada 5 ringtone je kat dalam tu. Bayangkan betapa bosannya.. huhuh.. asyik bunyik yang sama je, dah le takde game.. 

Sony Ericsson J300i
My sis suruh gi masukkan lagu kat kedai.. korang tau berape tauke kedai 2 charge? 1 lagu = RM1.. gile kan??? tu pon bukan lagu mp3 penoh.. lagu yang dipotong untok ringtone.. hampeh tol.. mentang2 la time 2 aku budak2 lagi, dia engat senang2 je nak pow duet aku??? Tapi takpe, tanpa berputus asa, aku pon mencari cara laen..



   Siang malam aku terfikir, tengok member2 laen pnya handset cambest je.. akhirnya aku amik keputusan untok menerjah cyber cafe uncle Eng kat City Plaza.. (ala, cc yang underground tu).. godam punya godam, akhirnya aku jumpe satu laman web ni yang dapat cover kekuciwaan diriku ini.. MOBILE9.. mesti korang pernah dengar kan??? Sebab zaman aku budak2 lagi laman web ni dah ada.. 



Apa itu mobile9??? Mobile9 adalah satu laman web yang membenarkan korang untuk berkongsi dan download kandongan percuma untuk telefon bimbit korang. Lebih dari 6 juta ahli yang berkongsi kat lman web ni dan 9 bilion muat turun percuma dicatatkan setakat ni..


Di laman web ni, korang boleh mendapatkan nada dering yang korang nak. Bukan tu je, korang leh pilih kategori pe korang nak contohnya theme, flash, java, software, wallpaper, ringtone, screensaver, video, sms dan macam2 lagi.. semuanya percuma..

Semua2 ni bukan untok Smartphone je, korang boleh men-download untuk semua telefon. Tapi dorang telah letakkan kategori yang berbeza bagi jenis henpon yang berbeza.. so pandai2 la korang pilih. Tapi jika korang mempunyai telefon versi lama, jangan risau kerna ada aplikasi tertentu yang membolehkan korang  men-download.. selamat men-download..


Pergi ke laman web http://www.mobile9.com/..
Pilih GALLERY..
Pilih MODEL henpon korang..


Then pilih CATEGORY pe yang korang nak..



Pilih FILE yang korang nak download..


Anda akan dibawa ke window baru, di situ klik DOWNLOAD..




Tunggu 10 saat sebelum file tu didownload kat komputer korang (untok yang tak berdaftar). Kalau yang berdaftar tak perlu tunggu 10 saat, terus je masuk dalam komputer..



SEKIAN SAJA UNTOK HARI INI.... TQ.....





klik mr.nuff ni untok support.. sedekah kan amalan mulia.. dapat pahala lagi..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails